قالیشویی فارسی

ساخت وبلاگ

چگونه بهترین قالیشویی تهران را پیدا کنیم؟

بهترین قالیشویی تهران از نظر مردم

برنا نیوز

افرادی که به دنبال انتخاب بهترین قالیشویی هستند باید چند نکته مهم و اساسی که در این مطلب مطرح کرده‌ایم را بدانند. با لحاظ کردن این نکات، قادر خواهید بود که مطمئن‌ترین گزینه را انتخاب کنید.


افرادی که به دنبال انتخاب بهترین قالیشویی هستند باید چند نکته مهم و اساسی که در این مطلب مطرح کرده‌ایم را بدانند. با لحاظ کردن این نکات، قادر خواهید بود که مطمئن‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

نکات زیادی وجود دارد که باید در زمان انتخاب قالیشویی به آنها توجه کنید. در این مقاله ضمن معرفی این نکات، توضیح می‌دهیم که چرا برای دریافت سرویس‌هایی مانند شستشوی فرش و مبل شویی باید به معتبرترین و بهترین قالیشویی مراجعه کنید. علاوه بر این، شاخص‌هایی که می‌توانید بر اساس آنها بهترین و مطمئن‌ترین انتخاب را داشته باشید را نیز مطرح کرده‌ایم.

چرا باید فرش هایمان را به بهترین قالیشویی بسپاریم؟
این روزها فرش به یک کالای گران و لوکس تبدیل شده است که تعویض زود به زود آن برای بسیاری از خانواده‌ها امکان‌پذیر نیست. بنابراین باید برای مراقبت از این کالای ارزشمند که به نوعی کالای سرمایه‌ای نیز محسوب می‌شود؛ دقت زیادی داشته باشیم. یکی از نکاتی که اکثر کارشناسان در مورد مراقبت از قالی به آن اشاره می‌کنند؛ اجتناب از شستشوی این کالا در منزل و به روش‌های سنتی است. در روش‌های سنتی، اصول شستشوی فرش رعایت نمی‌شود.



بنابراین احتمال آسیب‌دیدگی الیاف آن به شدت بالاست. پس چاره کار چیست؟ بهترین کاری که می‌توانید برای تمیز کردن فرش‌های خانه خود انجام دهید؛ سپردن این کار به مراکز تخصصی است که ما آنها را به عنوان قالیشویی می‌شناسیم. اما آیا همه قالیشویی‌ها با کیفیت یکسانی به مشتریان خود خدمات ارائه می‌دهند. قطعا پاسخ این سوال منفی است.




آنچه که باعث می‌شود یک مجموعه را به عنوان بهترین قالیشویی بشناسیم تابعی از عوامل مختلفی است که در ادامه تشریح می‌کنیم. اگر مرکزی با این کیفیت و با این ویژگی‌ها پیدا کنید؛ می‌توانید ریسک خراب شدن فرش‌های خود بر اثر شستشو را به حداقل برسانید.

در اکثر قالیشویی‌های معتبر، علاوه بر شوینده‌های تخصصی و صنعتی، از تجهیزات و ماشین‌آلات به‌روز و پیشرفته‌ای استفاده می‌شود که بدون ذره‌ای آسیب می‌توانند تمام مراحل شستشو اعم از شستن، آبگیری و خشک کردن را به صورت اتوماتیک و بدون دخالت دست انجام دهند. این موضوع سبب می‌شود که فرش‌های شما از گزند خطای انسانی نیز در امان بمانند.

بهترین قالیشویی تهران کدام است؟
هر قالیشویی که بتواند شاخصه‌های یک قالیشویی معتبر و قابل اعتماد را داشته باشد؛ جزء بهترین‌ها محسوب می‌شود و می‌توان به آن لقب معتبرترین قالیشویی تهران را داد. بسیاری از مراکزی که در حال حاضر در شهر بزرگ تهران فعالیت می‌کنند و دارای شعبات مختلف در سراسر این کلان شهر هستند؛ جزء این گروه از قالیشویی‌ها می‌باشند.

برای اینکه بتوانید انتخاب درست‌تری داشته باشید؛ باید با ویژگی‌های بهترین قالیشویی که در ادامه به آنها اشاره کرده‌ایم آشنا باشید.



شاخصه‌های یک قالیشویی خوب چیست؟
برای اینکه یک مجموعه خدماتی مانند قالیشویی، بتواند جزء لیست بهترین‌ها قرار بگیرد؛ باید دارای شاخصه‌های زیر باشد:

کیفیت بالای خدمات
خدمات کالایی است که این مراکز به مشتریان خود عرضه می‌کنند. از آنجایی که خدمات نوعی کالای نامشهود است؛ تشخیص کیفیت آن، قبل از ارائه، عملا ممکن نیست. در واقع تا زمانی که خدماتی مانند شستشو روی فرش‌های شما انجام نشود؛ قادر نخواهید بود که کیفیت آن را تشخیص دهید. برای اطمینان از بالا بودن درجه کیفی خدمات مرکزی مانند قالیشویی، خواندن نظرات دیگر مشتریان و میزان رضایت آنها از خدمات دریافت شده می‌تواند به شما کمک کند.

تحویل به موقع
از آنجایی که پیک تقاضا برای دریافت خدماتی مانند شستشوی فرش و مبل شویی در ماه‌های خاصی از سال مانند اسفند و شهریور به شدت افزایش پیدا می‌کند؛ تحویل به موقع سفارشات، حتی در این پیک‌های پر ترافیک، یکی از شاخصه‌هایی است که می‌توانید به کمک آن یک مرکز معمولی را از یک قالیشویی حرفه‌ای تشخیص دهید. تعهد به مشتری و تحویل به موقع، نشان از مدیریت صحیح مجموعه و توجه به نیازهای مشتریان است.

متاسفانه برخی از قالیشویی‌ها، بدون توجه به پیک کاری و فقط با هدف افزایش میزان درآمد، اقدام به پذیرش سفارشات بیش از ظرفیت کارخانه خود می‌کنند. نتیجه این سوء مدیریت نیز چیزی به جز نارضایتی مشتریان از تحویل دیر هنگام سفارشات نیست.

تعرفه‌های منصفانه
تعرفه رسمی انواع خدمات قالیشویی‌ها هر ساله توسط اتحادیه قالیشویان تهران اعلام می‌شود. از آنجایی که هر کدام از سرویس‌های این مراکز قابل ارائه با درجات کیفی متفاوت است؛ برای هر زیر مجموعه نیز یک تعرفه استاندارد تعریف می‌شود. به عنوان مثال تعرفه هر مترمربع اعلاء‌شویی متفاوت از تعرفه شستشوی هر مترمربع فرش به صورت عادی است.

با این وجود مشاهده شده که برخی از قالیشویی‌ها، با اضافه کردن برخی از خدماتی که در لیست سرویس‌های اتحادیه نیست؛ سعی در اغوا کردن مشتریان دارند. بنابراین اگر پیشنهاد غیر عادی از سوی قالیشویی به شما ارائه شد که تعرفه نامتعارفی داشت؛ حتما به این موضوع شک کنید و در مورد خدمتی که به شما پیشنهاد شده است؛ از مراجع معتبر پرس و جو کنید.



اعتبار و تجربه
اعتبار تابعی از تجربه است. البته به غیر میزان تجربه، داشتن مجوز فعالیت نیز نکته بسیار مهمی است که باید در زمان انتخاب بهترین قالیشویی به آن توجه کنید. در حال حاضر بسیاری از مجموعه‌ها، در حال فعالیت به صورت غیرقانونی بوده و جواز کسب معتبر ندارند.

پس اگر می‌خواهید یک مجموعه حرفه‌ای را انتخاب کنید؛ حتما به دنبال قالیشویی‌های مجوزدار بگردید و از بین آنها، با توجه به نظرات مشتریان، گزینه‌ای را انتخاب کنید که بیشترین میزان رضایت مشتریان در سابقه آن وجود دارد.

تنوع خدمات
یک قالیشویی خوب و حرفه‌ای علاوه بر شستشوی فرش و خدمات معمول دیگر مانند مبل شویی که در بسیاری از مراکز می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید؛ باید ظرفیت ارائه سرویس‌های متنوع دیگر را نیز داشته باشد. به عنوان مثال خدمتی مانند ترمیم، یکی از خدمات حرفه‌ای است که حتما باید توسط یک استادکار ماهر انجام شود. تا کنون هیچ دستگاهی اختراع نشده که بتواند مانند یک نیروی فنی و متخصص، کار تعمیر فرش دستباف را انجام دهد.

بنابراین اولویت بعدی شما در انتخاب بهترین قالیشویی توجه به تنوع خدماتی است که به مشتریان خود عرضه می‌کند. این تنوع می‌تواند پاسخگوی تمام نیازهای مشتریان بوده و از سردرگمی آنها برای دریافت خدمات از مراکز جداگانه جلوگیری کند.

تم تولد تهران

 

 

قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 157 تاريخ : چهارشنبه 28 ارديبهشت 1401 ساعت: 17:39

نرخ خدمات قالیشویی به چه عواملی بستگی دارد؟

قالیشویی نارمک

(اخبار رسمی): نرخ قالیشویی با توجه به عوامل مختلفی تعیین می شود. شما با انتخاب قالیشویی معتبر می توانید خدمات با کیفیت را با قیمت مناسب دریافت کنید. قالیشویی افرا جزء با سابقه ترین قالیشویی ها است که حتما پیشنهاد می‌کنیم از خدمات آن استفاده کنید.اکنون پیش از هر چیز میخواهیم بدانیم نرخ قالیشویی چطور محاسبه می شود.



نرخ خدمات قالیشویی به چه عواملی بستگی دارد؟
نرخ قالیشویی با توجه به شرایط اقتصادی موجود ثابت و مشخص نیست. در طول سال بسیاری از آلودگی ها وارد بافت فرش می شوند که نیاز به پاک شدن دارند. قالیشویی ها با روش های تخصصی آلودگی را از فرش های شما پاک می کنند. البته هر روش تخصصی قیمت مخصوص به خود را دارد.

یکی از عوامل موثر بر قیمت قالیشویی جنس فرش است. هر چقدر الیاف فرش مرغوب تر باشد، قیمت شست و شوی آن بیشتر خواهد بود. البته جنس فرش توسط کارشناسان تعیین می شود. در نهایت کارشناسان خبره قالیشویی افرا با توجه به تراکم بافت فرش و مساحتی که دارد آن را قیمت گذاری می کنند. هزینه شستن فرش های ابریشم، تبریز و کاشان نسبت به فرش های معمولی بیشتر است.

مساحت فرش بر قیمت قالیشویی آن موثر است. قیمت شست و شوی قالیچه های زیر 2 متر کمتر از فرش های با مساحت بزرگ تر می باشد بنابراین هر چقدر مساحت فرش بیشتر، قیمت شستن آن نیز بیشتر خواهد بود.

امروزه قالیشویی های متعددی در سطح شهر فعالیت دارند اما قیمت برخی از قالیشویی ها به مراتب بالاتر است. نرخ خدمات قالیشویی های تمام اتوماتیک بیشتر است زیرا برخی از آن ها با مواد شوینده خاصی کار می کنند. برخی از قالیشویی ها مواد شوینده مورد نیاز خود را از خارج وارد می کنند.

از دیگر عوامل موثر بر نرخ قالیشویی می توان به لوازم و تجهیزات مصرفی آن اشاره کرد. برخی قالیشویی ها با دستگاه های پیشرفته انواع مختلف فرش ها را شست و شو می دهند. همچنین استفاده از حلال های خاص برای از بین بردن لکه ها در قیمت قالیشویی موثر است.

آخرین نرخ قالیشویی در سال 1401

همانطور که در بالا اشاره کردیم نرخ قالیشویی متغیر است. اما هر ساله نرخ شستشوی انواع فرش و موکت توسط اتحادیه قالیشویی تعیین می شود. این نرخ با توجه به تورم عمومی و خدمات قالیشویی مشخص می شود. شما باید هزینه خدمات مورد نظر خود را طبق نرخ مصوب اتحادیه قالیشویی برآورد کنید.

مشتریان تمایل دارند از ارزان ترین خدمات قالیشویی استفاده کنند. توصیه می کنیم مبنای انتخاب خود را قیمت گذاری نرخ شست و شو نگذارید. در واقع ملاک انتخاب شما باید کیفیت خدمات ارائه شده باشد. یکی از قالیشویی های معتبر و با سابقه قالیشویی افرا می باشد. این قالیشویی معتبر با ارائه خدمات با کیفیت و قیمت مناسب نظر کاربران را به خود جلب کرده است.

هر ساله به دلیل عوامل مختلفی از قبیل افزایش قیمت مواد شوینده، هزینه دستگاه و ... قیمت خدمات قالیشویی افزایش اندکی دارد. همچنین در روزهای پایانی سال به دلیل افزایش تقاضا شاهد افزایش قیمت خدمات قالیشویی هستیم. قالیشویی افرا با توجه به موارد فوق قیمت قالیشویی سال 1401 را اعلام کرده است.

قالیشویی افرا قیمت نهایی قالیشویی را با توجه به هزینه های حمل و نقل تعیین می کند. با توجه به خدماتی که از این قالیشویی معتبر دریافت می کنید، هیچ قیمت اضافه ای پرداخت نخواهید کرد. قالیشویی افرا هزینه ای بابت خدماتی که مشتری به آن نیاز ندارد دریافت نمی کند.

قیمت انواع مختلف فرش از قبیل دستبافت، ماشینی و ابریشمی با یکدیگر تفاوت دارند، بنابراین قیمت شست و شوی هر فرش با توجه به حساسیتی که دارد متفاوت است. قیمت قالیشویی با توجه به جنس فرش متفاوت خواهد بود. قالیشویی افرا تمامی عوامل را در نظر می گیرد. شما می توانید با خیالی آسوده فرش های خود را به قالیشویی افرا بسپارید. با انتخاب قالیشویی افرا مانع از اتلاف هزینه و وقت خود خواهید شد.

انتخاب قالیشویی با نرخ اتحادیه

نرخ قالیشویی توسط اتحادیه قالیشویی تعیین و به مشتری ارائه می شود. با این حال نرخ برخی قالیشویی ها با توجه به خدماتی که ارائه می دهند متفاوت است. شما باید قالیشیویی را انتخاب کنید که خدمات را با کیفیت بالا ارائه دهد. از طرفی به دلیل تعداد زیاد قالیشویی ها انتخاب برای کاربران راحت نیست.

پایه قیمت اتحادیه قالیشویی با توجه به متراژ فرش است. مشخصا با افزایش ابعاد فرش به دلیل استفاده زیاد از مواد شوینده و زمان شستن فرش قیمت قالیشویی افزایش پیدا خواهد کرد. به طور کلی اتحادیه قالیشویی قیمت قالیشویی را بر حسب متر مربع تعیین می کند. شما برای قیمت شست و شوی فرش 9 متری باید قیمت را در 9 ضرب کنید.

قالیشویی افرا یکی از قالیشویی های معتبر است که قیمت های آن منصفانه و مطابق با نرخ اتحادیه می باشد. در اینصورت شما با پرداخت هزینه مناسب خدمات عالی دریافت خواهید کرد. قالیشویی افرا دارای تجهیزات پیشرفته و نیروهای مجرب است. این قالیشویی از تجربه کافی در زمینه شست و شوی انواع فرش برخوردار می باشد. همچنین قالیشویی افرا در کوتاه ترین زمان ممکن فرش های شما را تحویل می دهد.

نیروهای ماهر قالیشویی افرا از روش های تخصصی برای شست و شوی انواع فرش استفاده می کند. این قالیشویی علاوه بر شست و شو خدمات دیگری هم به مشتریان ارائه می دهد. خدمات ارائه شده توسط قالیشویی افرا زیر نظر متخصصان انجام می شود. به خاطر داشته باشید که قالیشویی افرا تنها در ازای خدمات ارائه شده از شما هزینه دریافت می کند.

مرکز مشاوره کودک و نوجوان گیشا

 

 

قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 132 تاريخ : چهارشنبه 21 ارديبهشت 1401 ساعت: 17:36

نرخ خدمات قالیشویی به چه عواملی بستگی دارد؟

قالیشویی تسلیحات

(اخبار رسمی):

نرخ قالیشویی با توجه به عوامل مختلفی تعیین می شود. شما با انتخاب قالیشویی معتبر می توانید خدمات با کیفیت را با قیمت مناسب دریافت کنید. قالیشویی افرا جزء با سابقه ترین قالیشویی ها است که حتما پیشنهاد می‌کنیم از خدمات آن استفاده کنید.اکنون پیش از هر چیز میخواهیم بدانیم نرخ قالیشویی چطور محاسبه می شود.


نرخ خدمات قالیشویی به چه عواملی بستگی دارد؟
نرخ خدمات قالیشویی به چه عواملی بستگی دارد؟
نرخ قالیشویی با توجه به شرایط اقتصادی موجود ثابت و مشخص نیست. در طول سال بسیاری از آلودگی ها وارد بافت فرش می شوند که نیاز به پاک شدن دارند. قالیشویی ها با روش های تخصصی آلودگی را از فرش های شما پاک می کنند. البته هر روش تخصصی قیمت مخصوص به خود را دارد.

یکی از عوامل موثر بر قیمت قالیشویی جنس فرش است. هر چقدر الیاف فرش مرغوب تر باشد، قیمت شست و شوی آن بیشتر خواهد بود. البته جنس فرش توسط کارشناسان تعیین می شود. در نهایت کارشناسان خبره قالیشویی افرا با توجه به تراکم بافت فرش و مساحتی که دارد آن را قیمت گذاری می کنند. هزینه شستن فرش های ابریشم، تبریز و کاشان نسبت به فرش های معمولی بیشتر است.

مساحت فرش بر قیمت قالیشویی آن موثر است. قیمت شست و شوی قالیچه های زیر 2 متر کمتر از فرش های با مساحت بزرگ تر می باشد بنابراین هر چقدر مساحت فرش بیشتر، قیمت شستن آن نیز بیشتر خواهد بود.

امروزه قالیشویی های متعددی در سطح شهر فعالیت دارند اما قیمت برخی از قالیشویی ها به مراتب بالاتر است. نرخ خدمات قالیشویی های تمام اتوماتیک بیشتر است زیرا برخی از آن ها با مواد شوینده خاصی کار می کنند. برخی از قالیشویی ها مواد شوینده مورد نیاز خود را از خارج وارد می کنند.

از دیگر عوامل موثر بر نرخ قالیشویی می توان به لوازم و تجهیزات مصرفی آن اشاره کرد. برخی قالیشویی ها با دستگاه های پیشرفته انواع مختلف فرش ها را شست و شو می دهند. همچنین استفاده از حلال های خاص برای از بین بردن لکه ها در قیمت قالیشویی موثر است.

آخرین نرخ قالیشویی در سال 1401

همانطور که در بالا اشاره کردیم نرخ قالیشویی متغیر است. اما هر ساله نرخ شستشوی انواع فرش و موکت توسط اتحادیه قالیشویی تعیین می شود. این نرخ با توجه به تورم عمومی و خدمات قالیشویی مشخص می شود. شما باید هزینه خدمات مورد نظر خود را طبق نرخ مصوب اتحادیه قالیشویی برآورد کنید.

مشتریان تمایل دارند از ارزان ترین خدمات قالیشویی استفاده کنند. توصیه می کنیم مبنای انتخاب خود را قیمت گذاری نرخ شست و شو نگذارید. در واقع ملاک انتخاب شما باید کیفیت خدمات ارائه شده باشد. یکی از قالیشویی های معتبر و با سابقه قالیشویی افرا می باشد. این قالیشویی معتبر با ارائه خدمات با کیفیت و قیمت مناسب نظر کاربران را به خود جلب کرده است.

هر ساله به دلیل عوامل مختلفی از قبیل افزایش قیمت مواد شوینده، هزینه دستگاه و ... قیمت خدمات قالیشویی افزایش اندکی دارد. همچنین در روزهای پایانی سال به دلیل افزایش تقاضا شاهد افزایش قیمت خدمات قالیشویی هستیم. قالیشویی افرا با توجه به موارد فوق قیمت قالیشویی سال 1401 را اعلام کرده است.

قالیشویی افرا قیمت نهایی قالیشویی را با توجه به هزینه های حمل و نقل تعیین می کند. با توجه به خدماتی که از این قالیشویی معتبر دریافت می کنید، هیچ قیمت اضافه ای پرداخت نخواهید کرد. قالیشویی افرا هزینه ای بابت خدماتی که مشتری به آن نیاز ندارد دریافت نمی کند.

قیمت انواع مختلف فرش از قبیل دستبافت، ماشینی و ابریشمی با یکدیگر تفاوت دارند، بنابراین قیمت شست و شوی هر فرش با توجه به حساسیتی که دارد متفاوت است. قیمت قالیشویی با توجه به جنس فرش متفاوت خواهد بود. قالیشویی افرا تمامی عوامل را در نظر می گیرد. شما می توانید با خیالی آسوده فرش های خود را به قالیشویی افرا بسپارید. با انتخاب قالیشویی افرا مانع از اتلاف هزینه و وقت خود خواهید شد.

انتخاب قالیشویی با نرخ اتحادیه

نرخ قالیشویی توسط اتحادیه قالیشویی تعیین و به مشتری ارائه می شود. با این حال نرخ برخی قالیشویی ها با توجه به خدماتی که ارائه می دهند متفاوت است. شما باید قالیشیویی را انتخاب کنید که خدمات را با کیفیت بالا ارائه دهد. از طرفی به دلیل تعداد زیاد قالیشویی ها انتخاب برای کاربران راحت نیست.

پایه قیمت اتحادیه قالیشویی با توجه به متراژ فرش است. مشخصا با افزایش ابعاد فرش به دلیل استفاده زیاد از مواد شوینده و زمان شستن فرش قیمت قالیشویی افزایش پیدا خواهد کرد. به طور کلی اتحادیه قالیشویی قیمت قالیشویی را بر حسب متر مربع تعیین می کند. شما برای قیمت شست و شوی فرش 9 متری باید قیمت را در 9 ضرب کنید.

قالیشویی افرا یکی از قالیشویی های معتبر است که قیمت های آن منصفانه و مطابق با نرخ اتحادیه می باشد. در اینصورت شما با پرداخت هزینه مناسب خدمات عالی دریافت خواهید کرد. قالیشویی افرا دارای تجهیزات پیشرفته و نیروهای مجرب است. این قالیشویی از تجربه کافی در زمینه شست و شوی انواع فرش برخوردار می باشد. همچنین قالیشویی افرا در کوتاه ترین زمان ممکن فرش های شما را تحویل می دهد.

نیروهای ماهر قالیشویی افرا از روش های تخصصی برای شست و شوی انواع فرش استفاده می کند. این قالیشویی علاوه بر شست و شو خدمات دیگری هم به مشتریان ارائه می دهد. خدمات ارائه شده توسط قالیشویی افرا زیر نظر متخصصان انجام می شود. به خاطر داشته باشید که قالیشویی افرا تنها در ازای خدمات ارائه شده از شما هزینه دریافت می کند.

آموزشگاه سه تار غرب تهران

 

 

قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 144 تاريخ : سه شنبه 20 ارديبهشت 1401 ساعت: 16:02

قالی ایرانی از دار افتاد؛
نبود گمرک تخصصی، آمار صادرات فرش دستبافت را با مشکل مواجه کرده است

 

قالیشویی بلوارپروین

آمار دقیقی از صادرات فرش استان کردستان به دلیل نبود گمرک تخصصی در دست نیست؛ صادراتی که می‌تواند مزایایی برای این استان‌ داشته باشد.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، از میان هنرهای قدیمی و بومی منطقه کردستان، قالی بافی تاریخ پُر فراز و نشیب به قدمت ۱۰۰ ساله دارد به طوری که این هنر در فرهنگ فولکلوریک ما نیز نمود فراوانی داشته و بافندگان فرش که بیشتر متشکل از زنان بودند به صورت فردی و یا جمعی مشغول به کار بافندگی بوده اند.

فرش دستبافت کردستان بخاطر نوع طرح، بافت و دوام آن از جمله فرش های مشهور جهان است و شهرت فرش ها در سنندج و بیجار به واسطه دستان هنرمند فرشبافان این دیار به دست آمده است.

در این میان ۵۰ هزار بافنده کردستانی عضو تشکل ها و انجمن های فرش دست بافت هستند که سالانه ۱۸۰ هزار متر مربع فرش را روانه بازار می کنند.

تاکنون ۱۸۵ پروانه بهره برداری تولید فرش در استان کردستان صادر شده است که متاسفانه آمار دقیقی از صادرات فرش در این استان وجود ندارد.

به دلیل نبود گمرک تخصصی آمار دقیقی از صادرات فرش دستبافت کردستان وجود ندارد

احمدیان یکی از کارشناسان فرش در استان در این باره در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: صادرات فرش در استان به سایر کشورها وجود دارد اما متاسفانه به دلیل نبود گمرک تخصصی در استان فرش های استان کردستان از سایر گمرکات و یا از سایر استان های دیگر ایران صادر می شود و همین باعث شده تا آمار دقیقی از صادرات فرش دست بافت در دست نباشد.

وی در ادامه عنوان داشت: در کردستان تا کنون ۱۷ هزار واحد بافنده زیر چتر حمایتی بیمه قرار گرفته اند موضوعی که بافندگان فرش را راضی نمی کند.

این کارشناس در ادامه بیان داشت: امیدواریم در سال جاری بتوانیم با کمک مسئولین زیربط افزایش سطح بیمه را به میزان ۱۰ هزار نفر برای بافندگان سطح استان در نظر بگیریم.

وی خاطر نشان کرد: البته در این باره تسهیلاتی هم برای حمایت از بافندگان پرداخت شده است که این امر نقطه امیدی یرای حمایت بیشتر این قشر زحمت کش است.

احمدیان در ادامه بیان داشت: خوشبختانه در سال ۱۴۰۰ توانستیم به ۶۶ نفر از پشتیبانان مشاغل خانگی حدود ۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کنیم که در این میان تعدادی از بافندگان مستقل برای دریافت این تسهیلات معرفی شده اند.





اشتغالزایی ۱۵۰ نفر توسط بانوی فرشبافت کردستانی
در ادامه الهام امینی یکی از بافندگان فرش دست بافت در کردستان در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: حدود ۴ساله پیش و با حضور ده نفر نیروی خانم کار بافندگی را آغاز کردم و حال با توکل بر خدا و تکیه بر تلاش و کوشش خود توانسته ام تعداد نیروهای فعال را به ۱۵۰ نفر برسانم.

این بافنده کردستانی با اشاره به اینکه هدف از این کار را ارئه یک کار مفید جهت اشتغال آفرینی و منبع درآمد زنان خانه دار بی سرپرست و یا بد سرپرست بیان کرد و افزود: نداشتن خریدار معتبر در این راستا، نداشتن امکانات لازم و حضور دلالانی که با واسطه فرش ها را خریداری می کنند، نبود سرمایه گذار ،کاهش صادرات خارجی، کاهش تقاضای داخلی، از جمله مشکلاتی است که سد راه بافندگان شده است.

به دلیل بافتن فرش سوی چشمانم را از دست داده ام

در ادامه مرضیه ساعدی یکی دیگر از فرشبافان کردستانی در این باره عنوان داشت: نزدیک به ۳۰ سال است که مشغول بافتن فرش هستم و در این حوزه زحمات زیادی را متحمل شده ام و حتی به دلیل بافتن فرش سوی چشمانم را از دست داده و ریه هایم دچار مشکل شده است.

وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که زنان و دختران زیادی برای امرار معاش خود و خانواده به این کار رو می آوردند از مسئولین انتظار می رود که به مشکلات این قشر از بافندگان خصوصا در بحث پرداخت بیمه و تسهیلات خاص فرش بافان را یاری رسانند که متاسفانه آنچه به وفور دیده می شود کم کاری است که در این حوزه دیده می شود.

 

فرش دستباف اکنون به عنوان کالایی لوکس و کم کشش در بازار محسوب می‌شود و با توجه به وضع موجود اقتصادی خانوار‌ها به هیچ عنوان در اولویت تامین قرار ندارد؛ بنابراین دولت باید برای جلوگیری از تعمیق رکود در این صنعت تدابیری جدی اندیشه کند و در تجارت خارجی نیز بستر‌های صادراتی را به گونه‌ای فراهم کند که موجب افزایش تولید صادراتی در این صنعت شود، و حال فرش دست بافت سنندج و بیجار که سالها است ثبت ملی شده و ثبت جهانی آن در سازمان مالکیت معنوی توسط فرش استان کردستان در حال پیگیری است، امید می رود هر چه زودتر با کمک و پیگیری مسئولین این امر تحقق یابد.

آموزشگاه گیتار غرب تهران

 

 

قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 147 تاريخ : دوشنبه 19 ارديبهشت 1401 ساعت: 17:20

انواع فرش دستباف کدام است؟

شستشوی فرش دستباف

فرش ایرانی از دیرباز در اقصی نقاط جهان جایگاه ویژه ای داشته و به نوعی نماد هنر ایران است که می‌توان به روش های مختلفی و بر اساس طرح، اندازه، سبک محلی و غیره دسته بندی کرد.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در این مطلب شما عزیزان را با انواع فرش دستباف آشنا می‌کنیم. فرش دستباف ایرانی را می‌توان به روش‌های مختلفی دستبه بندی کرد مانند انواع فرش دستباف بر اساس طرح، اندازه، سبک محلی، نوع بافت، جنس و غیره. فرش ایرانی از دیرباز در اقصی نقاط جهان جایگاه ویژه ای داشته و به نوعی نماد هنر ایران است. طرفداران در سراسر جهان اذعان دارند که بهترین خرید فرش دستباف دنیا، متعلق به ایران است. از زمانی که بشر خود را شناخت و نیازهای زندگی را احساس کرد، به ذهنش رسید که منسوجاتی داشته باشد که او را از سرما و سختی زمین حفظ کند. پشم و موی حیوانات اولین اکتشافات بشر برای رفع این نیاز بود و در نتیجه پوست این حیوانات اولین بستر یا به عبارتی فرش آنها بود.

به دنبال تکامل، انسان آموخت که با خرد کردن و فشردن الیاف پشم، می‌تواند بستر ضخیم‌تر و گرم‌تری به نام نمد تولید کند و با یادگیری تکنیک‌های ریسندگی، برای اولین بار نخ پشمی را با اتصال نخ‌های افقی و عمودی نخ‌های پشم، گلیم را اختراع کرد و این سرآغاز اختراع گره یا فرش نرم بود که در هنر و تکنولوژی پیشرفته بود.

انواع فرش دستباف کدام است؟

در سال ۱۳۲۸ اولین قالیچه‌ها به عنوان روکش اسب یا چادر مهاجران مورد استفاده قرار گرفت و بعدها پیشرفت‌های زیادی در ساخت این محصول حاصل شد. محققان معتقدند که رشد صنعت فرش در ایران به قرن ۱۶ و ۱۷ میلادی برمی گردد.

قالی‌های ایرانی برای مدت‌های مدید رایج بوده و مورد استفاده قرار می‌گرفتند، چنان که گزنفون، نویسنده یونانی در کتاب کوروش، بین سال‌های ۴۳۰ تا ۳۴۵ پیش از میلاد چنین توصیف کرده است: «ایرانی‌ها آن‌ها را زیر تخت‌های خود نرم می‌گسترانند.»

فرش‌های دستبافت ایرانی به دلیل تنوع روش‌های تولید، اندازه، جنس، رنگ و تفاوت در شکل و ساختار در انواع مختلفی وجود دارد که هر کدام نامی منحصر به فرد دارند.

انواع فرش دستبافت از لحاظ اندازه
رایج‌ترین اندازه‌های فرش دستبافت ایرانی ۶ متری، ۹ متری، ۱۲ متری و ۲۴ متری می‌باشد که با در نظر گرفتن فضای محیط گزینش می‌شود.

· قالی: به فرشهایی که در اندازه‌های ۳×۲ متر ،۵/۳×۵/۲ متر ،۴×۳ متر ،۴×۶ متر است، قالی گویند.

· قالیچه: فرشهایی هستند که مساحتشان کمتر از ۴ متر مربع می‌باشد. سایز قالیچه‌های معمول شامل ۲۰/۲×۴۰/۱ و ۵/۲×۵/۱ متر است.

· کلّگی: به فرش‌هایی که از نظر عرض از قالی کم عرض تر و از نظر درازا از ۴ متر کمتر می‌باشد که در اندازه‌های ۳×۵/۱ متر ،۳×۷/۱ متر و ۷/۳×۲ متر بافته می‌شود.

· کناره: فرشی که برای راهروها و راه پله‌ها به کار برده می‌شود و پهنای آن از ۷۰/۱ تا ۵/۰ متر و طول آنها از ۱۰-۳ متر متفاوت می‌باشد و در برخی از موارد استثنایی نیز تا ۱۵ متر و بیشتر بافته می‌شود.

· ذرع و نیم و ذرع چارک: به فرشهایی با ابعاد ۵/۱×۰۴/۱ و ۶۰/۱×۱۰/۱ متر ذرع و نیم می‌گویند و نیز به فرشهایی که ۳۰/۱×۸۰/۰ متر است ذرع و چارک گفته می‌شود.

· پشتی: قالیچه‌هایی که مساحتشان کمتر از یک متر مربع است. رایج‌ترین اندازه پشتی ۹۰×۶۰ سانتی متر است.

· پادری: قالیچه‌های کوچکی هستند که اندازه پاگرد در بافته می‌شود.

انواع فرش دستبافت ایرانی از لحاظ طرح
انواع فرش دستباف کدام است؟

فرش دستباف اصفهان، کرمان و تبریز همیشه در بین شهرهای دیگر معروف بوده اند که عبارتند از:

فرش دستباف کاشان: یکی از محبوب ترین فرش‌ها در بین ایرانیان است. این فرش در ایران و جهان بسیار شناخته شده است و در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی به فروش می‌رسد. زیبایی بی نظیر فرش دستباف کاشان باعث افزایش فروش توسط مصرف کنندگان شده است.

فرش دستباف تبریز: یکی دیگر از شهرهای معروف ایران که در تولید فرش دستباف تخصص دارد و طرفداران بی شماری دارد، شهر زیبای تبریز است. بافندگان هنرمندانه فرش‌هایی با نقش و نگارهای خاص می بافند. ظرافت این نوع فرش در کمتر فرشی‌های به چشم می‌خورد و شهر تبریز از قدیم الایام به مهد تولید و توزیع انواع فرش دستباف در طرح‌ها و سبک‌های مختلف تبدیل شده است.

فرش دستباف اصفهان: بافندگان و هنرمندان بیشماری در این شهر وجود دارد که به بافندگی فرش مشغول هستند و فرش‌هایی با طراحی ظریف و زیبا می بافند.

فرش دستباف قم: شهر قم در زمینه هنرفرش بافی نیز حرفی برای گفتن دارد. فرش دستباف قم در رنگ‌های خاص با طرح‌های مختلف عرضه می‌شود.

فرش دستباف نایین: نائین یکی دیگر از شهرهایی است که در زمینه فرش دستباف تخصص دارد. هنر قالی بافی در این شهر نیز مانند شهرهای اصفهان و تبریز به صورت تخصصی و اختصاصی انجام می‌شود.

انواع فرش دستبافت از لحاظ سبک محلی (شهر بافنده)
· فرش شهری: به فرش بافته شده در شهرها اطلاق می‌شود. فرش بافته شده توسط بافنده شهری، ظریف و دارای طرح‌ها و نقش‌های فراوان است.

· فرش روستایی: قالی ساده و ابتدایی است که در روستاها بافته می‌شود. قالی‌های روستایی بیشتر بدون نقش و نگار بافته می‌شوند (ذهنی باف).

· قالی‌های عشایری: قالی‌های عشایری و ایلی مانند قالی‌های روستایی از نظر محیط و سبک زندگی ایل نشینان ساده و ابتدایی هستند. فرش‌های ایلی در اندازه‌های کوچک به شکل زمخت و خشن موجود هستند. کناره قالیچه عشایری ساختار پیچیده‌ای دارد که اغلب در فواصل زمانی معین به منگوله‌های کوچک پشمی متصل می‌شود.

انواع فرش دستبافت از لحاظ نوع بافت
انواع فرش دستباف کدام است؟

انواع فرش دستباف از لحاظ نوع بافت و شیوه قرار گرفتن تار و پود، به سه مدل تقسیم بندی می‌شوند:

فرش تمام لول: به معنای انحنای ۹۰ درجه پشت فرش و شیارهای عمیق پشت فرش است. همچنین نخ‌ها زیاد از هم دور نیستند و شکل آن محکم است.

فرش لول: تارها در این نوع فرش فاصله شأن به اندازه یک قطر نخ است. بافت تخت یک پوده و به شکل حصیری بافته می‌شود، به این صورت که در هر رج، چله زیر و رو شده و از پشت قالی نخ‌ها یکی در میان دیده می‌شوند.

فرش نیم لول: در این نوع فرش پشت فرش انحنای گره ۴۵ درجه است.

انواع فرش دستبافت ایرانی از لحاظ جنس
فرش‌های دستباف را می‌توان با توجه به مواد مورد استفاده به ۵ گروه تقسیم کرد:

• پشم: نخ و پارچه از پنبه و الیاف آن از پشم است. لازم به ذکر است که بین ایلات و عشایر به جای نخ پنبه از پشم استفاده می‌شود.

• ابریشم کامل: فرش‌هایی که چله و پرزشان از ابریشم است را ابریشم کامل می‌گویند.

• گل ابریشم: در این نوع قالی به جای الیاف پشم از ابریشم در نقش و کناره‌ها استفاده می‌شود و معمولاً چله این فرش‌ها ابریشم است.

• کف ابریشم: در محوطه این گونه فرش‌ها به جای الیاف پشم از پرز ابریشمی استفاده می‌شود.

سوف: نوعی فرش است که از زمینه آن پودی ضخیم و نازک در بر گرفته است که نقش گل و بوته آن پرزدار است.

انواع فرش دستبافت ایرانی از لحاظ طرح
نقوش آثار و بناهای اسلامی: این گروه شامل کلیه طرح‌هایی است که برگرفته از نقوش و اشکال تزئینی بناها، سازه‌ها و کاشی‌های آنهاست.

نقوش شاه عباسی: اساس تمامی طرح‌های شاه عباسی بر اساس استفاده از گل معروف شاه عباسی در این طرح است.

نقوش اسلیمی: شکل اصلی این نقوش بر اساس چرخش منظم و نقوش اسلیمی است. نقوش اسلیمی انواع و اشکال مختلفی دارد که خود طبقه بندی می‌شوند.

طرح‌های قابی: فرش با اشکال هندسی، مربع و لوزی است و در داخل هر یک از این خانه‌ها نقوشی مانند گلدان، بوته، شاخه گل، درختانی مانند سرو و بید، پرندگان و … کشیده شده است.

طراحی اقتباسی: اکثر طرح‌های این گروه شباهت زیادی به طرح‌های فرش مناطق مرزی ایران و کشورهای همسایه دارد که ایرانی‌ها با استفاده از هوش و ذکاوت خود آن‌ها را اصلاح کرده‌اند. به همین دلیل به طرح‌های تطبیقی معروف هستند.

طرح‌های دیگری هم وجود دارند که در اینجا آنها را نام می بریم:

طرح‌های محرابی، هندسی، ماهی درهم، طرح‌های شکارگاهی، طرح‌های گل فرنگ

فرش انواع و اقسام خاص خود را دارد که با توجه به کاربرد یا میل آنها باید آنها را بشناسیم. با آگاهی کامل از جنس و انواع فرش می‌توانیم بهترین انتخاب را داشته باشیم. امیدوارم که این مقاله مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

 

آموزشگاه موسیقی غرب تهران

 

قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 133 تاريخ : يکشنبه 18 ارديبهشت 1401 ساعت: 17:08

قالیشویی ایرانیان بهترین گزینه برای شست و شوی فرش ارزشمند شما

قالیشویی سرخه حضار

 

در خانه ی ایرانیان همیشه فرش از جایگاه بسیار والایی برخوردار بوده و جز جدایی ناپذیر دکور یک خانه ایرانی است. فرش را می توان جز با ارزش ترین لوازم یک منزل دانست که زیبایی و تمیزی آن تاثیر مستقیمی بر خانه و انرژی آن دارد به همان اندازه که تمیزی فرش بر خانه تاثیر می گذارد، کثیف بودن آن نیز اثر منفی بر زیبایی خانه دارد. فرش با توجه به این که زیاد استفاده می شود نیاز به مراقبت مرتب و شست و شوی دوره ای دارد.



به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا در خانه ی ایرانیان همیشه فرش از جایگاه بسیار والایی برخوردار بوده و جز جدایی ناپذیر دکور یک خانه ایرانی است. فرش را می توان جز با ارزش ترین لوازم یک منزل دانست که زیبایی و تمیزی آن تاثیر مستقیمی بر خانه و انرژی آن دارد به همان اندازه که تمیزی فرش بر خانه تاثیر می گذارد، کثیف بودن آن نیز اثر منفی بر زیبایی خانه دارد. فرش با توجه به این که زیاد استفاده می شود نیاز به مراقبت مرتب و شست و شوی دوره ای دارد. انتخاب یک قالیشویی معتبر برای شست و شوی فرش بسیار مهم است. پیشنهاد ما به شما قالیشویی ایرانیان است، این قالیشویی دارای تمامی ماشین آلات به روز دنیا است و از بهترین مواد شوینده برای شست و شوی فرش های شما استفاده می کند.

ملاک هایی برای انتخاب یک قالیشویی عالی

برای انتخاب یک قالیشویی شما باید گزینه های مختلفی را بررسی کنید. این که قالیشویی مکانیزه است یا دستی تمام مراحل شست و شو را انجام می دهد. فرشی که به وسیله ی ماشین آلات شسته شود کمتر دچار آسیب می شود. این خیلی مهم است که قالیشویی مد نظر دارای گرم خانه باشد زیرا فرش در تماس با هوای سرد و گرم دچار آسیب می شود و فرش در گرمخانه از این تغییرات هوا در امان است. موادی که در قالیشویی برای شست و شوی فرش استفاده می شود باید مرغوب باشد و متناسب با فرش انتخاب شود تا رنگ و بافت فرش آسیب نبیند.

مراحل شست و شو در قالیشویی های مکانیزه

اولین مرحله برای شروع پاک سازی و شست و شوی فرش، گردگیری فرش و تمیز کردن آن از هر گونه گرد و غبار است، انجام این کار با ماشین آلات مخصوص هیچ گونه آسیبی به فرش نمی زند. این مرحله در بین مراحل شست و شو جز مراحل خشک است.

قالیشویی ایرانیان بهترین گزینه برای شست و شوی فرش ارزشمند شما

شست و شو فرش با مواد مرغوب و حفظ کیفیت رنگ و بافت فرش

استفاده از شوینده های با کیفیت در یک قالیشویی معتبر

در یک قالیشویی معتبر، انتخاب شوینده با توجه به نوع فرش و میزان کثیفی فرش انجام می شود. شوینده ی فرش ماشینی با فرش دست بافت کاملاً متفاوت است. فرشی که خیلی کثیف نیست را با فرشی که بسیار کثیف است را نباید با یک شوینده شست زیرا نوع شوینده بر حفظ و ثبات رنگ و سلامتی بافت فرش بسیار موثر است. توجه به همین مسائل ساده باعث می شود که یک قالیشویی به اعتبار برسد.

شست و شوی فرش به صورت مکانیزه

شست فرش در قالیشویی که ماشین آلات به روز و پیشرفته دارد بسیار بهتر انجام می شود تا قالیشویی هایی که ماشین آلات قدیمی و فرسوده دارد یا بخش هایی از شست و شو را با دست و توسط پرسنل انجام می دهد. ماشین آلات پیشرفته باعث می شود که کم ترین آسیب به فرش ها وارد شود و در مراحل مختلف شست و شو پارگی ایجاد نشود.

قالیشویی ایرانیان بهترین گزینه برای شست و شوی فرش ارزشمند شما

شست و شوی اصولی فرش موجب حفظ کیفیت فرش می شود

خشک کردن فرش در گرمخانه

بعد از اتمام تمامی مراحل شست و شو مهم ترین مرحله خشک کردن صحیح فرش است. یک قالیشویی معتبر مجهز به گرمخانه است و از نگه داری فرش در هوای آزاد خودداری می کند و فرش را به صورت کاملاً خشک به مشتری تحویل می دهد. نگه داری کردن فرش در هوای آزاد ممکن است باعث شود فرش در معرض نور خورشید یا باران و یا سردی هوا قرار گیرد که موجب آسیب رسیدن به بافت فرش خواهد شد.


انتخاب شما در مورد این که فرش خود را به کدام قالیشویی تحویل دهید (بهترین قالیشویی در تهران) در نتیجه کار بسیار مهم است. از مهم ترین ملاک ها در انتخاب قالیشویی، متعهد بودن مدیریت و پرسنل قالیشویی است که به شما این اطمینان را می دهد که فرش خود را با بهترین کیفیت تحویل بگیرید. قالیشویی ایرانیان می تواند یک انتخاب عالی برای شست و شوی فرش شما باشد تا در نهایت از فرش تمیزی که تحویل می گیرید احساس رضایت داشته باشید. این قالیشویی دارای تمامی تجهیزات لازم برای شست و شوی فرش شما به بهترین نحو ممکن است. تحویل به موقع و برخورد مناسب با مشتری از جمله مسائل مهمی است که در این قالیشویی مورد توجه بسیار است.

 

 

قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 123 تاريخ : شنبه 10 ارديبهشت 1401 ساعت: 17:29

ضرورت توجه و حمایت از بافندگان فرش کردستان

 

قالیشویی فلکه چهارم تهرانپارس

فرش دستباف کردستان به دلیل استحکام بالا و زیبایی و ظرافت خاص طرفداران زیادی در بازار‌های ملی و بین المللی دارد و در صورت حمایت از فرشبافان و فعالان این حوزه، می‌تواند سهم عمده‌ای از صادرات استان را به خود اختصاص دهد.

 

ضرورت توجه و حمایت ازبافندگان فرش کردستانبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کردستان، فرش دستباف کردستان به خاطر نوع طرح، بافت و دوام آن از جمله فرش‌های مشهور جهان به شمار می رود، شهرت فرش‌های سنندج و بیجار به واسطه دستان هنرمند فرش بافان این دیار به دست آمده است.

 

۵۰ هزار بافنده کردستانی عضو تشکل‌ها و انجمن‌های فرش دستباف، سالانه ۱۸۰ هزار مترمربع فرش روانه بازار می‌کنند و تاکنون ۱۸۵ پروانه بهره برداری تولید فرش در استان صادر شده، اما آمار دقیق ازصادرات فرش وجود ندارد.

 

در کردستان تاکنون ۱۳ هزار بافنده زیر چترحمایتی بیمه قرار گرفته اند موضوعی که بافندگان فرش را راضی نمی‌کند و البته تسهیلاتی هم برای حمایت از بافندگان فرش پرداخت شده که نقطه امیدی برای حمایت بیشتراز فعالان این قشر است.
 

 

قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 127 تاريخ : دوشنبه 5 ارديبهشت 1401 ساعت: 21:45

بهترین راهکار و محلول جادویی برای تمیز کردن انواع لکه فرش بدون نیاز به قالیشویی
تمیز کردن انواع لکه فرش

قالیشویی نیروهوایی

اول فارس

معمولاً در لیست کارهای خانه از بین بردن انواع لکه روی فرش و تمیز کردن فرش جایگاه ویژه‌ای دارد. ریختن چای، غذا، آب میوه به خصوص آب هویج، خون، ژله، جوهر، لکه‌های زرد شده و هر چیز دیگری روی فرش می‌تواند لکه‌هایی زشت و زننده در آن ایجاد کند.


در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد بهترین محلول‌ها برای تمیز کردن انواع لکه فرش پاسخ خواهیم داد.


چطور از شر لکه‌های روی فرش خلاص شویم؟

لکه‌های روی فرش معمولاً به دلایل مختلفی ایجاد می‌شوند. راه رفتن با کفش کثیف روی فرش‌ها، ریختن مواد غذایی و مایعات رنگی روی فرش و بازیگوشی کودک و یا حیوان خانگی‌تان روی فرش می‌تواند تنها بخشی از دلایل کثیف شدن فرش باشد. ممکن است تا به حال روش‌های مختلفی را برای از بین بردن لکه فرش استفاده کرده باشید و یا حتی اقدام به شستن فرش در خانه کرده باشید.

اما باید بدانید برای تمیز کردن هر لکه فرش باید از روش مناسب با آن ماده استفاده کنید. بهتر است قبل از اینکه از تمیز کننده‌های شیمیایی برای از بین بردن لکه فرش استفاده کنید، یک پارچه سفید و مرطوب بردارید و سعی کنید با کمک آن لکه را از روی فرش بردارید. آشنا بودن به نکات مهم در خانه تکانی عید و روش‌های تمیز کردن لکه‌های فرش می‌تواند به شما کمک کند تا راحت‌تر از شر لکه‌ها راحت شوید.

بهترین راهکار برای از بین بردن لکه لباس و پارچه یا فرش این است که ابتدا ببینید این لکه با چه ماده‌ای ایجاد شده و فرش شما چه جنسی دارد. تمیز کردن فرش با بخارشو همیشه راه حل مناسبی نیست و گاهی اوقات بهتر است ابتدا از یک ماده تمیز کننده مناسب برای تمیز کردن لکه فرش استفاده کنید. در ادامه می‌توانید با مراحل کلی از بین بردن لکه فرش آشنا شوید.

۱- از بین بردن ماده رنگی از روی فرش
اولین مرحله برای تمیز کردن و از بین بردن ماده رنگی روی فرش این است که در همان لحظه و بدون معطلی، به وسیله یک قاشق یا چاقوی تیر مواد رنگی را از روی فرش بردارید. زمانی که به موقع برای تمیز کردن لکه‌های فرش اقدام کنید، این لکه‌ها راحت‌تر و زودتر از بین می‌روند.

بعد از برداشتن مواد رنگی از روی فرش، یک پارچه سفید و تمیز که رطوبت را به خوبی جذب می‌کند روی محل لکه قرار دهید. این کار موجب می‌شود لکه در سایر بخش‌های فرش پخش نشود. هیچ‌گاه برای تمیز کردن لکه فرش آن را مالش ندهید. این کار موجب آسیب دائمی به الیاف فرش و پخش شدن رنگ آن می‌شود.

۲- لکه فرش را تمیز کنید
تمیز کردن لکه فرش

بعد از اینکه مرحله اول به اتمام رسید، حال باید به وسیله یک تمیز کننده متناسب با نوع لکه اقدام به تمیز کردن فرش کنید. یکی از بهترین تمیز کننده‌های طبیعی برای پاک کردن لکه فرش، سرکه سفید است. برای این کار می‌توانید ۱ قاشق چای‌خوری مایع ظرفشویی را با یک چهارم لیوان آب گرم و ۱/۴ قاشق چای‌خوری سرکه سفید ترکیب کنید.

مواد را داخل یک شیشه اسپری بریزید و روی پارچه اسپری کنید. سپس با نوک پارچه محل لکه را آرام تمیز کنید. توجه داشته باشید که محل لکه را بیش از حد خیس نکنید و نسابید. اجازه دهید مواد ۱۰ دقیقه روی لکه قرار بگیرد. بهتر است قبل از امتحان کردن هر ماده تمیز کننده‌ای ابتدا آن را روی یک نقطه کوچک از فرش امتحان کنید و مطمئن شوید که رنگ فرش پخش نمی‌شود و ماده به بافت فرش شما آسیب وارد نمی‌کند.

۳- از شر لکه رنگی روی فرش راحت شوید
پس از تمیز کردن فرش با ماده تمیز کننده، حال یک پارچه تمیز، سفید و جاذب را کمی مرطوب کنید و به آرامی روی محلی که به تمیز کننده آغشته شده بکشید. بهتر است برای مرطوب کردن پارچه از آب سرد استفاده کنید و آن را کامل فشار دهید و بعد از آن برای تمیز کردن لکه فرش استفاده کنید. در نهایت یک دستمال کاغذی روی محل لکه قرار دهید تا آب اضافی را به خود جذب کند و تا خشک شدن کامل فرش روی آن بخش قدم نزنید.


از بین بردن انواع لکه از روی فرش

اولین قدم برای خانه تکانی فوری و ترفند های خانه تکانی این است که با روش‌های از بین بردن انواع لکه‌ها به خوبی آشنایی داشته باشید. اگر بدانید هر لکه با چه حلالی راحت‌تر تمیز می‌شود، به سادگی می‌توانید فرش‌هایتان درست مثل روز اول تمیز و بدون لکه کنید.

از بین بردن لکه آب میوه از روی فرش
بهترین روش برای از بین بردن لکه انواع آب میوه مثل آب هویج از روی فرش، اسپری کردن مقداری نوشابه «سون آپ» روی محل لکه است. مقداری نوشابه بدون رنگ روی محل لکه آبمیوه روی فرش اسپری کنید و با کمک یک پارچه میکروفیبر لکه را تمیز کنید.


از بین بردن لکه شکلات از روی فرش

برای تمیز کردن لکه شکلات از روی فرش ابتدا باقی‌ مانده شکلات را به کمک نوک چاقو از روی فرش بردارید. سپس یک یخ داخل کیسه پلاستیکی بیندازید و آن را روی محل لکه قرار دهید. بعد از سفت شدن شکلات آن را با چاقو از روی فرش جدا کنید. بعد از برداشتن شکلات باید ۱/۴ قاشق چایخوری مایع ظرفشویی را با یک فنجان آب گرم ترکیب کنید.

سپس با استفاده از یک پارچه تمیز این محلول را روی محل لکه بزنید. ۵ دقیقه صبر کنید و بعد آن را با پارچه تمیز مرطوب تمیز کنید تا لکه روی فرش از بین برود.


از بین بردن لکه شمع از روی فرش

رای از بین بردن لکه شمع از روی فرش باید یک کیسه یخ روی محل لکه قرار دهید. سپس با استفاده از چاقو شمع را خرد کنید و سپس به آرامی خرده‌های شمع را با جارو برقی تمیز کنید. در انتها لکه شمع را به وسیله پارچه و آب گرم تمیز کنید و خوب خشک کنید.

از بین بردن لکه چای یا قهوه از روی فرش ماشینی و دستباف

برای تمیز کردن لکه چای و قهوه و نسکافه از روی فرش ماشینی و دستباف به خصوص فرش روشن و کرم رنگ می‌توانید از ترکیب ۲ قاشق غذاخوری هیدروژن پراکسید و ۱ قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی استفاده کنید. این ترکیب را با نوک انگشت به محل لکه بمالید و چند ثانیه صبر کنید. سپس با یک پارچه مرطوب محل لکه را تمیز کنید.

از بین بردن لکه فرش با ماست نیز یک روش مؤثر دیگر برای از بین بردن لکه چای و قهوه از روی فرش است.

تمیز کردن لکه خاک و گل از روی فرش
برای تمیز کردن لکه گل از روی فرش ابتدا باید کمی صبر کنید تا گل کاملاً خشک شود. سپس آن را با چاقو خراش دهید و جاروبرقی بزنید. سپس با استفاده از ترکیب هیدروژن پراکسید و مایع ظرفشویی محل لکه را تمیز کنید.


تمیز کردن لکه خون از روی فرش

برای تمیز کردن لکه خون از روی فرش می‌توانید از آب سرد یا نوشابه بدون رنگ استفاده کنید. برای این کار پارچه را به آب سرد یا نوشابه آغشته کنید و روی محل لکه بکشید.

از بین بردن لکه آدامس از روی فرش
برای از بین بردن لکه آدامس از روی فرش ابتدا یک کیسه یخ روی محل لکه قرار دهید. سپس آدامس سفت شده را با کمک چاقو از روی فرش بردارید و در نهایت با استفاده از یک مایع لکه بر فرش طبیعی مثل ترکیب سرکه و آب و مایع ظرفشویی، لکه را برطرف کنید.


از بین بردن لکه چربی از روی فرش

استفاده از تمیز کننده جوش شیرین به عنوان لکه بر فرش و از بین بردن لکه‌های روی آن بسیار رایج است. برای این کار باید جوش شیرین را روی محل لکه بپاشید و ۶ ساعت صبر کنید و سپس جارو بکشید. در مرحله بعد برای از بین بردن لکه زرد روی فرش باید یک پارچه آغشته به الکل را روی محل لکه بکشید و آن را تمیز کنید.


تمیز کردن لکه چسب قطره‌ای از روی فرش

اگر چسب قطره‌ای روی فرش شما ریخته و نگران از بین بردن لکه آن هستید، در این بخش راهکار مؤثری به شما ارائه می‌دهیم. اولین راه حل برای پاک کردن لکه چسب قطره‌ای از روی فرش استفاده از اتو بخار است.

برای این کار باید یک پارچه سفید و تمیز روی محل لکه قرار دهید. سپس اتو بخار را روی محل لکه قرار دهید تا بخار آن به محل لکه برخورد کنید. بخار داغ موجب می‌شود تا چسب نرم شود و به پارچه بچسبد.

راه حل بعدی برای از بین بردن لکه چسب قطره‌ای از روی فرش استفاده از چند قطره «استون» است. برای این کار باید مقداری استون روی محل لکه بریزید و سپس به آرامی آن را تمیز کنید. معمولاً استفاده از سرکه یا مقداری آمونیاک نیز برای از بین بردن لکه چسب مؤثر است.

سوالات متداول
بهترین روش برای از بین بردن لکه آب میوه از روی فرش چیست؟
برای از بین بردن لکه انواع آب میوه مثل آب هویج می‌توانید مقداری نوشابه «سون آپ» روی محل لکه اسپری کنید و با کمک یک پارچه میکروفیبر لکه را تمیز کنید.

چطور لکه شکلات را از روی فرش برطرف کنیم؟
برای تمیز کردن لکه شکلات ابتدا باقی‌ مانده شکلات را به کمک نوک چاقو از روی فرش بردارید. بعد از برداشتن شکلات باید ۱/۴ قاشق چای‌خوری مایع ظرفشویی را با یک فنجان آب گرم ترکیب کنید و محلول را روی محل لکه بزنید و بعد از ۵ دقیقه محل را پاک کنید.

روانشناس مرزداران

 

 

قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 133 تاريخ : يکشنبه 4 ارديبهشت 1401 ساعت: 17:44